fredag den 28. marts 2014

Morgenmad - sunde brunchpandekager

Lige siden jeg var helt lille, har jeg haft svært ved morgenmad, ikke fordi jeg ikke er sulten om morgen, for det er jeg!! Men jeg har bare aldrig rigtig fundet det sunde alternativ til min morgenmad. Jeg kan IKKE lide havregryn med mælk, havregrød og hvis cornflakes skal ned, ja så skal der et ton sukker på dem, førend de glider ned. 
Oftest er det endt med, at jeg ikke spiser morgenmad, hvilket har resulteret i en masse små spisning - og nej det er ikke det sunde, der er kommet indenbords - I wish. Jeg har ikke den vilde lyst til at tabe mig, jeg er godt tilfreds, men jeg vil gerne leve sundere og have mere energi. Det første skidt er at spise morgenmad, derfor har jeg været i køkkenet og eksperimenteret med min livret - pandekager. Tænk hver dag at kunne vågne op til sin livret et par pandekager, som er sunde. - og efter et par forsøg er de i hus. 

Sunde brunchpandekager af Idyll by Kjaer
ca. 24 stk.

4 æg
2½ dl tykmælk
2 dl kærnemælk
6 spsk. olie
265 gr. blendet havregryn (det skal ligne mel)
4 spsk. sukker
1 tsk. salt
4 tsk. bagepulver
evt. ½ vanillestang 

Alle ingredienser blandes sammen i en skål. Hvis du bruger vanillestang skal kornene deles ved hjælp af sukkeren. (Der er ALTID vanille i mine)

Serveres varme med den ønskede tilbehør. Her hjemme bruger jeg i hverdagene frugt, skyr og/eller Cheasy 0,1% yoghurt som tilbehør.



Jeg indrømmer gerne, at de ikke smage helt som den lækre klassiske hvide usunde brunchpandekage, men de smager lækkert. C gik endda i smug og småspiste pandekagerne.   

Som sagt er jeg ikke ude på at tabe mig, og derfor vil det stadigvæk være de mega usunde brunchpandekager om søndagen - Jeg elsker at kunne mærke forskel på hverdag og weekend.  


- Vil du gerne se flere billeder af mit liv, så følg mig på instagram: @idyllbykjaer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3