søndag den 19. januar 2014

Snik snak - eksamen

Mine tanker disse dage kræser meget om min uddannelse kan slet ikke overskue andet. Jeg lider nemlig af eksamensangst!! Det er ikke behageligt, forventningerne til mig selv og frygten for at fejle kører rundt i hovedet. Jeg er en person, der lige siden folkeskolen har skulle bevise mit værd. Mine lærere sagde, at jeg aldrig ville kunne gennemføre en gymnasial uddannelse og, hvis det da endelig skulle lykkes mig var huen blå... Jeg har svært ved sprog!! Så er det sagt!! Jeg kan forstå rigtig mange sprog, men jeg er ikke god til svarer - udtalen kniber, og at skrive korrekt dansk eller et hvilket som helst andet sprog uden stavefejl er en by i Rusland. - Tror faktisk, at jeg lider lidt af ordblindhed. Derfor var bloggen i sin tid også et kæmpe skidt for mig, at skulle skrive ud til folk som ikke kender mig, men udelukkende vurderer mig ud fra det skrevende, det er svært og hårdt.. Men folk må tænke hvad de vil, jeg er mig..Og jeg er efterhånden stolt af at være det :D (Hvilket bloggen helt sikkert har hjulpet mig til at blive)
Den anden dag kiggede jeg mig selv i spejlet, og tænkte "Hvornår stopper det??- Hvornår stopper jeg med at sammenligne mig med andre?? Hvornår stopper jeg med at skulle bevise mit værd?? Jeg er nået langt. Jeg har en hue, og den er RØD!! Jeg er mor til verdens dejligste datter (planlagt)!! Jeg har en skøn forlovede, hus og bil !! Jeg har så meget og kan endnu mer!!"
Angsten kom i 9. klasse, og den er blevet - jeg tror først den forsvinder, når jeg stopper med at skal bevise, at man kan hvad man vil!! - Og jeg er IKKE dum, men klog!! 
Lider du af angst?? 

P.s. Imorgen vil jeg fortælle mere om den Nomi stol, jeg vandt for en lille måned siden :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3