mandag den 4. november 2013

Jul og nissetradition

Da jeg var lille var det sådan, at vi "kun" fik søndagspakker og en fælles søndagsgave. Gaverne hang hver søndag morgen på sådan en broderede ting. Selvom det var hyggeligt, har jeg ikke tænkt mig at bruge den tradition i forhold til vores barn/børn. 
Jeg vil starte en ny tradition som involverer en lille drillenisse og en nissedør. Ideen fik jeg sidste år her, men der var Ofelia lige lille nok. Det er heller ikke sikkert, at hun forstår det i år, men det er da hyggeligt og traditionen skal jo starte et sted ;) 
Jeg har tænkt, at traditionen skal starte dagen før julen rigtig begynder - i år bliver det den 30 november. Det skal starte med en drillestreg, lidt sølvglimmer og den magiske nissedør, som Ofelia skal finde sammen med os i år. Ved nissedøren skal vi så hænge julesokken, hvor der hver dag lægger en lille ting, undtagen om søndagen for her er nissen oppe og hjælpe julemanden med julegaverne (farmor kommer med en pakke).

Nissedørerne kan købes her.

Her er et par søde eksemplar på nissedører: 
Nissedøren ved blog.loneandrup.dk

Nissedøren ved Valdemarsro.dk

Nissedøren ved hverdagenssurdej
Hvad synes I om ideen med en nissedør?? Og har I nogle gode nissestreger?? Har selv tænkt på de klassiske med farvet mælk og ris i skoene..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3