søndag den 13. oktober 2013

Fredags hygge og lørdags brunch

Min forlovede og jeg afleverede fredag aften vores lille pusling hos farmor og farfar til overnatning. Det er første gang at vi får hende passet med overnatning af egoistiske årsager, og hun er altså næsten 16 måneder gammel!! :O GISP!! 
Det har været et fantastisk døgn uden Feamusen, et døgn, hvor ens egne behov ikke konstant skal være sidst, et døgn, hvor jeg og vi var det eneste og vigtigst..
Vi havde intet planlagt kun, at vi skule være OS. At vi ingen planer havde var perfekt, for det jeg savner allermest fra før jeg blev mor, er det spontane og impulsive.. Fredag aften endte vi på Hereford House og senere på Cafe Ciffy. På Hereford House fik vi som sædvanlig lækkert og delikat mad, hvor råvarerne og ikke mindst servicen var i top. Her fik mine smagløg deres debut på braiseret oksehale, noget jeg umiddelbart ikke troede ville glide ned. Men jeg tog fejl, ikke nok med, at det glid ned, nej så smagte det faktisk overraskende godt. 
Efter et skønt måltid på Hereford House tog vi på Cafe Ciffy, hvor vi nød en enkelt drink hver. Stedet er på ingen måder ukendt for os. Det var her vi mødte hinanden første gang efter brylluppet og vi har også i vores yngre dage haft en del drukture her. Men sjovt nok har jeg aldrig lagt mærke til den idylliske stemning, som cafeen udstråler - Frie bjælker, masser af billeder og fotografier på væggene, balkonlignende overetage, rå stenvæg, som nogle steder er beklædt med træ, bænke og live musik. Jeg ved ikke, om du kan forestille dig det? Men det er et vidunderligt sted og helt sikkert et besøg værd, hvis du en dag skulle ende i den Nordjyske by Hjørring. 
Lørdag morgen sov vi længe, og da vi endelig fik øjne tog vi en tur på Bryghuset Vendia, hvor vi fik en yderst smagfuld hjemmelavet lørdags brunch. Det kan bestemt anbefales, og hvis man gerne vil spare lidt penge, så vil jeg sige, at man bestemt ikke behøver at tilkøbe en pandekage :)   










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3