søndag den 27. oktober 2013

Fem usminket facts

Omdrejningspunktet: Mor, mammi, mamma, moar....

Jeg har altid haft et brændende ønske om at blive mor i en halv tidlig alder. Det ønske må siges at være opfyldt, da jeg som 22 årig blev mor til den mest fantastiske guldklump. Inden Feamusen kom til verdenen blev jeg tit spurgt om hun var planlagt, og svaret har altid været det samme: JA!!! Ofelia er faktisk så planlagt, som et barn kan være. Allerede et år forinden rejse begyndte var hun planlagt. 
Hvordan er det så at være mor?? Jeg vil ikke idyllisere det! Det er hårdt!! MEN også det mest fantastiske <3 Her er fem usminket facts om mit liv som MOR!!

1. Jeg glemmer ofte min kæreste! Ikke fordi jeg ikke elsker ham, men fordi Ofelia bare fylder så meget hos mig. Den sidste månedstid er jeg blevet bedre til at hygge med ham og nyde hans selskab. 

2. Jeg troede, at jeg ville blive bedre til variere maden. Men med en tumling, som bare ikke kan få nok af sin mor og far, er det svært at få lavet den helt store kulinariske oplevelse hver aften. 

3. Jeg glemmer tit at kræve mig tid!! Jeg er så meget MOR, at det til tider kan blive for meget. Jeg glemmer mig selv og bruge alt min tid til at opfylde andres behov. (- jeg øver mig på mig-tid ;) )

4. Jeg ville være moren, der konstant lavede noget med mit barn - malede, tegnede, legede perler, bagede, legede på legepladser osv. En mor hvor tv'et kun er tændt fredag aften klokken 19 til Disney Show. Men sådan er virkeligheden ikke!! Eksempelvis sidder Ofelia og jeg hver morgen under dynen i sofaen med Disney Junior i baggrunden og spise havregryn med mælk og sukker. 

5. Jeg ELSKER at være MOR. Jeg elsker, når Ofelia giver mig high-five, når hun tager den snotfyldte sut ud af munden for at give mig et kæmpe savlende kys, når hun knuder sig ind til mig, når hun aer mig på kinden, når hun griner, når kigger på mig med hendes balladeblik, når hun råbe MOAR!! Jeg ELSKER min datter og livet som MOR på trods af at det ikke altid er lutter IDYLL <3

Ofelia og jeg 8 måneder siden <3



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3