søndag den 16. marts 2014

Snik snak: Hvorfor mor er en brilleabe og hvorfor musen ikke snakker

Mor med briller og sovende mus i baggrunden.
Kender I det, når I selv synes, at I er mega handy?? Det gør jeg!! Jeg er grundlæggende nok også mere handy end C.. Men ssshhhy det behøver han ikke vide ;)
Noget af det der er knap så fedt ved at købe et gammelt hus er, at man den gang ikke tænkte på, hvor mange buk man lavede på et afløb og ej heller, at C ville bruge håndvasken som brækspand = at vi nu har et tilstoppet afløb. Egentlig havde jeg sagt, at det måtte C selv klare, men da han to døgn efter stadigvæk ikke havde fået hul igennem på trods af flere flasker afløbsrens og et rensebånd - ja så tænkte jeg - NU SKAL HAN BARE SE. Jeg begyndte at skille rørene af og i min iver på at få hul igennem, glemmer jeg, at der sandsynligvis vil være et undertryk i rørene. Jeg renser og renser med båndet og.... PUF.. en lille bølge af vand og afløbsrens rammer mig i øjnene. Heldigvis var min mor her, hun skulle lige holde øje med musen, mens jeg legede kloakmester. Hun reagerede vildt hurtigt, og i løbet af få sekunder fik hun skyllet mine øjnene under rindende vand. 7-9-13 er der som det ser ud nu ikke sket varige skader. Efter lidt tid under det rindende vand få jeg taget mine kontaktlinser ud og ringet til lægen, som sender mig direkte til skadestuen. Ihhh, hvor er jeg glad for, at vi kun bor 3 minutter fra skadestuen. En hel time lå jeg på skadestuen, hvor jeg fik skyllet mine øjne i saltvand. Og de næste 5 døgn skal jeg dryppe mine øjne 3 gange dagligt med antibiotika som ikke må benytte sammen med kontaktlinser.- FEDT :/ 
Mit største problem med at bruge briller er, at jeg får kroniske migræne af at bruge dem, og bruger jeg dem ikke kan jeg INTET se. Så velkommen hovedpine og fjollet udseende ;) 

Min lille engel <3
Ofelia snakker ikke særlig meget, det har ikke som sådan bekymret os for hun har en motorik svarende til en treårig. Det er først har de sidste par månederstid vi har lagt mærke til flere ting som godt kunne tyde på at hun er et ørebarn. Hun snakker meget men det er lidt noget volapyk, men lytter man godt efter kan man faktisk godt hører hvad hun siger. Det lyder lidt som hvis du holder dig for ørerne mens en snakker til dig. Hun reagerer ikke når du snakker fra siderne eller bagfra - måske hun bare viljedøv. Hun sover meget uroligt - det synes jeg nu, hun har gjort siden hun var 1 år. Torsdag aften tog hun sig til ørerne "AV AV". Vi har "tit" været ved lægen med hende angående ørerne, men hver gang er vi blevet holdt hen med: De er lidt røde, ikke noget af betydning. Ja hun har lidt snot på ørerne, det skal nok gå væk igen af sig selv. Nej der er ikke noget galt. Det var egentlig her dagen startede. Fredag morgen ringede jeg til ørelægen med min bekymring, og allerede klokken 11 fik vi en tid. Musen kom en lille tur i dagpleje, hun ELSKER at lege med de andre børn. Ved ørelægen var meldingen klar musen kan intet høre på det højre øre. Venstre øre er næsten lige så slemt. Da vi ikke med sikkerhed kan sige ,hvor lang tid hun har haft det sådan. Skal hun til tjek igen den 14 april, hvor ørerne og polypperene skal tjekkes. Synes det er vildt hårdt at vide, at hun skal gå en måned mere i en osteklokke med øresmerter, men forstår også godt, at man ikke bare opererer alle og en hver. Samtidig er jeg VILDT imponereret over, hvor meget hun forstår, nu når hun ikke rigtig kan høre. Enten kender hun os vildt godt, og ellers er hun er MEGA god til at aflæse kropssprog. Uanset hvad er jeg STOLT af min lille mus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3