tirsdag den 7. januar 2014

Familiens spisested

I øjeblikket er vi indehaver af et old nordisk køkken med grønne fliser på væggene og en brun bordplade. Jeg siger jer der findes ikke et grimmere køkken i hele det danske kongerige, men det gør mig ikke noget, for jeg ved, at det skal laves om og flyttes, og så bliver det lige som, jeg vil have det - åbent og lækkert.
I det nye køkken vil der være en ideel plads til et lille spisebord. Jeg har altid de sidste par år ønsket mig et rundt spisebord, ikke til når hele familien er her, men bare til når vi er os. Og jeg har allerede fundet det perfekte bord, og det er endda billigt - total win-win. Bordet er fra Ikea og hedder DOCKSTA.
Billedet er lånt fra Ikea
Bordet koster kun sølle 1299 kroner. <3 <3 Og inden længe bliver det mit!! C synes nemlig også godt om det :D 

Når det gælder stolene har jeg flere ideer.

Kartell - Victoria Ghost
Billedet er lånt fra atomicinteriors
Idet stolen er gennemsigtig, vil den komme til at virker yderst let og vil tage minimalt lys.

Verner Panton Chair
Billedet er lånt fra Casanova furniture
Jeg elsker de organiske former, og det faktum, at stolen er helstøbt. <3 <3 Hvis det skal være denne overvejer jeg kraftigt at gå imod mine indre værdier. Jeg er ikke meget for kopier, men her vil jeg faktisk overveje at købe dem som kopier i glasfiber (fra England), for skulle jeg blive trætte af dem, vil de være de perfekte udendørsmøbler.   

Eller de klassiske Eames
Billedet er lånt fra Casanova furniture
De klassiske har jeg været forelsket i længe, men jeg ved ikke helt, om jeg synes, de er ved at være for brugte. :/ 

- Det er godt jeg ikke skal bestemme mig i dag  :D

Stolen til Feamusen er på plads. Jeg vandt jo den 2. december ved Nullergøjen en fantastisk Nomi-stol. Inden jeg vandt den var jeg helt forskruet i den, og det jeg om muligt endnu mere i dag. Men det fortæller jeg mere om en anden dag. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3