fredag den 8. november 2013

Legekøkkenet // julegaveønske

Ofelia har ikke et legekøkken - ENDNU. Men hun leger tit med sine gryder på sofabordet, og jeg er slet ikke i tvivl om, at et legekøkken er det næste hun skal have. Egentlig havde jeg tænkt mig at lave et køkken til hende ud af et par natborde, men efter at have ledt i et halvt år!! - Ja et halvt år!! Og stadigvæk ikke har fundet de rigtige natborde, er jeg begyndt at tænke i nye baner, for et legekøkken skal hun have og gerne snart. Jeg er ikke til det klassiske Ikea legekøkken, udelukkende fordi alle har dem. Ja jeg ELSKER at være på tværs. 
Legekøkkenet ville jeg gerne give Ofelia nu, da hun er mere end klar til et køkken. Men jeg ved, at der nogle, som gerne vil give hende det i julegave, så tøsen må desværre vente helt til jul. Legekøkkenet skal hovedsagelig bestå af  Brios køkkenvask og komfur i sort :D Brio er klassisk, og underligt nok ikke brugt helt så meget som Ikea.
Jeg har en klar ide til Ofelias køkkenområde.
Brio komfur - 249 kr. ved Lekmer.dk // Brio køkkenvask - 249 kr. ved Lekmer.dk  // Brio spisestel - 159,95kr. ved Eurotoys.dk // Trofast hylder - 60 kr. ved Ikea // Anyway hyldeknægte - 55 kr. pr. stk. ved Trævarefabrikernes Udsalg // Bekväm krydderihylde - 22 kr. pr. stk. ved Ikea
Foruden Brio køkkendelene, regner jeg med at købe to Trofast hylder, der skal fungere som bordplade mellem de to elementer.  

Selvom jeg er glad for, at jeg har fundet LEGEKØKKENET, er jeg nu mest glad for at have fundet legetøjsservice, der ikke er det hæselige multifarvet plastik service, som er proppet med gyselige prints. Det er første gang jeg har set Brios legetøjsservice, og der skal ikke herske nogen tvivl - DET bliver Ofelias legetøjsservice!! Det er lækkert at se på, det passer til alt det andet i køkkenområdet og som et kæmpe plus er det fremstillet, så det overholder levnedsmiddels kravene. Det er virkelig vigtigt for mig, da jeg selv kan huske, hvor hyggeligt det var som barn at lege med rigtigt mad.
   


4 kommentarer:

  1. Et legekøkken er virkelig godt legetøj, herhjemme er det et kæmpehit, og der bliver leget med det igen og igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg også huske fra min barndom legekøkkenet og så en dukke... Ja så kunne jeg få flere timer til at gå helt alene :D Hvilket legekøkken har I Anita??

      Slet
    2. Vores er købt i Pif Paf Puf på Østerbro, og dermed heller et alle har. Jeg har ledt efter det på nettet, men kan tage et billede. Det er helt enkelt i naturlig træ, eneste problem er at der mangler opbevaring som fx Ikeas køkken har, men det kan man jo lave ved hylder og lign. Faktisk syntes jeg at Ikeas køkken er alt for stort, i hvert fald hjemme hos os.

      Slet
    3. Sejt du må meget gerne tage et billede af det :D Ville elske at se et anderledes legekøkken.. Uhh opbevaring - Det er irreterende, når man mangler det, men mon ikke en hylde kan løse det problem ;D

      Slet

I LOVE comments <3