fredag den 6. september 2013

Af jord...

Igår begravede vi et meget stort legebarn, min farfar og Ofelias oldefar. Min farfar har betydet og betyder stadigvæk rigtig meget for mig. Det var ham der lærte mig at spille - UNO, Skibo, scabble, tomands vest, triumf, og meget mere, og det var ikke kun indenfor han lærte mig at spille, men også udendørs. Hans viden var stor. Han vidste alt om naturen, hus-byggeri og historie. Kedede man sig ja så var han altid klar på en god gåtur. Han var en kærlig farfar og oldear, som altid var der for en!! Og selvom de klassiske ord lød igår: Af jord er du kommet, af jord skal du blive og af jord skal du igen genopstå. - Ja så er jeg altså stadigvæk ikke mentalt indstillet på, at jeg aldrig mere skal sidde og spille med min farfar. Jeg kan ikke forstå, at han er borte, for næste gang er han da der. - Og til jul hjælper han mig som han plejer med at fælde vores juletræ og anden juledag er han klar med et spil og en juletræsdans, ikke?? 
Inderst inde ved jeg det godt, men jeg tror ikke på det endnu!!  

Dagen bagfra i billeder. 
Ofelia sover i autostolen på kirkegården foran oldes gravsted.

Oldefar/farfars gravsted som er pyntet med alle blomsterne og i hækken sidder alle blomstrene fra kirken.

Hjertet fra børnebørn og oldebarn.

Man kan måske ane det alle bilerne som kører i konvojen. Efter ligbil kørte vi 22 biler. 



Sort, sort og atter sort.

Oldefar/farfars kiste. 



Min farfar tabte kampen til kræften. Han døde fredag d. 30 august, hvor jeg, min søster, min lillebror, min tante og min farmor sad og vågede over ham. Lørdag den 31 august sang vi han ud og igår den 5 september blev han begravet. Han var kun 75 år, da han gik bort, han havde været gift i 50 år ,og på kun 2 måneder mistede han alt - vi mistede ham <3




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE comments <3